fredag 8 maj 2009

Det knoppas!



I höstas planterade jag ett Magnolia träd inköpt i Haven. Jag vet inte hur blommorna kommer att se ut men jag gick på deras råd om att detta är hur vackra blommor som helst och dessutom blommar de igen under sommaren. Gissa om jag är nyfiken nu när det knoppas


Jag han även göra en liten parterr (rättstavat??) Alltså en plantering där buxbom omgärdar. Jag petade i lite tulpaner, och det är så läckert att nu se dessa darlings..




Här är min favorit trappa (vi har 3st). Den är utanför köket och här har jag lite färgkrockar i blomval men ..Ja jag vill bara få färgprakt snabbt!! Är så sugen på att få hela växtsäsongen här i Stora Köpinge. Kanske tar mitt blåregn (absolut måste) oxå fart! Den ser lite ynklig ut nu men..

I helgen skall vi göda rabatter och gräsmattan, dra ogräs och plantera ner ak;s inköpta perenner. Ge mig sol!!


2 kommentarer:

  1. Vilken härlig blomsterprakt! Det är en fröjd bara att titta på bilderna.

    Svar: Är du intresserad av att sponsra en tävling så får du gärna maila mig på mail@inspireramera.se

    Ha en trevlig helg!
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Kikade in i din webbshop och blev alldeles till mig av hur mycket fint det fanns. Även er stuga som ni hyr ut är otroligt vacker. Jag har precis gått och blivit ägare till en gammal folkskola som ska renoveras till bostad åt oss och till pensionat. Kika gärna in hos mig!

    SvaraRadera