onsdag 31 oktober 2012

Emporia..



Ett konstverk! Entrén till Emporia.
Gert Wingårdh är arkitekten som vågade och vann. 

Emporia magasin


Emporia magasin

Mycket imponerande arkitetktur och planlösning av shoppin center. Jag gillar skarpt!
Har annars inte lust att spendera tid i själlösa likriktade shoppingcenter om jag inte måste..

Men detta är något helt annat och jag tror på succé.. Mångfald av butiker och oaser att bara vara i.. att äta och fika eller bara strosa runt och kika på folk. Barnen har flera lekutrymmen och det finns även upplevelse baserade ytor för konst och utställningar. Jag försökte gå runt allt men hann aldrig upp på taket.. tur det är nära för jag skall naturligtvis tillbaka :-)


 Läs gärna mer om Emporia i Emporia Magasin.
Må så gott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar