tisdag 6 november 2012

Vintage fynd = personligt!

Jo även jag fyndar vintage på loppisar & auktioner.

Att blanda nytt och gammalt, skandinaviskt med reseminnen från fjärran länder gör att inredningen blir personlig och det går inte att kopiera.

När jag läser inrednings magasin är det tyvärr inte så ofta jag blir inspirerad längre. Det är väldigt likriktat i svenska hem dessvärre. Kanske är vi lite ängsliga för vad alla andra skall tycka eller så är vi bara sådana vi svenskar vi följer flocken vi sticker inte ut.
Snyggt & rätt men..
Här är några av mina fynd:
Ett gammalt rökbord fyndat på Auktionshuset syd.



Är det en Thonét?? Gungstolen fyndad till galna 80pics..
Till det ett litet rottingbord och en Marockansk bricka då ytan på bordet inte var jätte kul.

I´m in love .. bärnstensfärgat. Fyndade flaskor på Lisas i Glemminge.

Vår älskade Schäslong som nu flyttar upp till Stockholm.. 

Vasen är en fd. lampskärm i .. bärnstens färgat glas.
Balansen är allt.. det får inte bli för mycket av det gamla hos oss, det är mixen som jag gillar.
 Gammalt och nytt.
Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar