måndag 24 oktober 2011

Ständig förändring..

Visst är det galet vad man kan styra om i ett hem bara genom att ett rum får nytt ändamål..
Hos oss blev föredetta butiken vårt vardagsrum och gamla vardagsrummet kontor. Vilka härliga nya möjligheter det ger för en person som gillar att styla.. Blir aldrig klar! Lovar att vi snart har möblerat om igen..

Kontor med en sällskapsdel, den lyxen har jag aldrig kunnat unna mig även om jag har jobbat hemma tidigare. Nu med stora barn så finns det mer utrymme.



Vardagsrummet är..rejält stort kan inte fota hela utan behöver 2 bilder.. Är dock en utmaning att möblera så att det inte känns för "stort" Här behövs rejäla möbler och gärna flera grupper av sittplatser.
Vi investerar i nytt successivt och får skapa med vad vi har undertiden. Matsalsgruppen är det senaste vi har tagit hem, framöver skall det bli en mer enhetlig soffgrupp med bord, tv och musik förvaring. Här gäller dock att tänka färdigt resultat och helhet snarare än enstaka design frestelser..
Så vi skyndar långsamt.



Hallen har fått en ny fondtapet i samband med att vår dotter fick större rum..
Naturligtvis är det så när man renoverar.. sätter man igen en dörr och slår ut en vägg så .. får man fixa till även dessa ytor. Valde tapet då vi om vi målat vitt hade varit tvugna att måla om hela övervåningen (golv, väggar och tak..) samt därmed även hela undervåningen..

5 kommentarer:

  1. Så kul att se och så fint, och vilka underbara ytor!!! Förstår dig helt när det gäller ommöblering;) Gillar din inredningsstil, så mysigt!!

    Kram och tack för inspiration:)

    SvaraRadera
  2. Oj vilket stort rum. Där får man verkligen sätta sitt kreativa sinne på prov. Rum i rummet brukar de väl säga. Kanske något som är lite vägg? Typ skärmvägg? Snygg tapet också. Och jag blir riktigt sugen på en skalbagge till köket nu. Jag behöver någon snygg tavla till min nymålade skänk. Den tavlan jag har där nu ska upp över soffan.

    Kram Terese

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart fint och mysigt ut min vän. Det är liksom hela önskelistan. Det är stort, det är luftigt det är mycket ljus, det är mysigt, det är lite elegant, det är personligt. Lovely! Igår kväll satt jag och kikade i butiken. Så mycket fint!

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  4. Tack snälla ni! Visst vill vi alltid få till det med en gång(speciellt en otålig tjej som jag) men man kan lyckas med att utgå med vad som finns och fixa till så att det stämmer i alla fall... därefter kan det bara bli bättre :-) Trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera