fredag 5 juni 2009

Omöblering..

De som känner mig vet att jag får ryck!! Helt plötsligt skall ak vända upp och ner på världen..

Förra helgen blev det en totalrockad i v-rummet! Vilken tur att jag har en man som hänger med på mina ideér, visst jag är stark men att kånka fåtöljer och soffor upp och ner är ändå något jag inte klarar själv.





Jag började med att färga om soffans dynor- svarta...har tänkt på det länge men inte vågat!

Soffan är en älskling, skön och bred- vi ligger bekvämt iden!! MEN den snygga pärlgråfärgen har snabbt blivit dass grå och det har stört mig. Soffan köpt på ROOM vill jag inte byta ut men ..
ok nu har jag inte färgat hela klädseln då tvättmaskinen inte har räckligt utrymme. Kompletterade istället med svarta kuddar samt en vintage ifrån AnnaO.



Eilersen åtöljerna fyndade på blocket är omklädda i jordtoner och följs upp av mattan under bordet. Säljer dessa måttanpassade Rya mattor som är lättskötta och läckra till rimlig prisnivå.

Med blodad tand körde jag på med vårt sovrum som i stort är som jag vill ha det men här krävdes färg..vitt och svart i all ära men..kuddar gör jobbet!



Fortsatte sedan med vår stuga som vi hyr ut den skulle ju rustas för sommaren nu när hyresgästerna kommer.



Stugan skall passa de flesta i smaken och inte vara "för mycket" så här är en ganska återhållsam färgskala men med ek golven så är det helt ok. Rotting möblerna är bra för just sommar bostäder lätta att hålla rena med kuddöverdrag som man tvättar i maskin samt nätta och lättplacerade.
Stugan kommer vi att sälja under sommaren, vi har för mycket med våra verksamheter och ..jag det är bara att inse när man måste fokusera på rätt saker..ak har begränsningar!



Visst är Magnolian vacker nu när den har slagit ut! Må gott, ak!

1 kommentar:

  1. Modig du är, färgar kuddar i soffan!!! Men snyggt blev det. Kul när det äntligen blir som man tänkt sig.
    Roligt att få se lite mer bilder inne ifrån er, gillar stilen.
    Du måste kolla min blogg, Lufsen visar upp sin nya fina korg! Han bara älskar den!
    Ha det gott!!!

    SvaraRadera